Julen är nu över

Julen är över och det är skönt. 
Även om man inte har haft den riktiga julkänslan så har den varit mysigt.. Levis första jul, fast han missade tomten.. Men så äre :) 
Till tomten, hade nog världens bästa tomte.. Min lillebror var tomten och han var så jävla grym.. Haha 
Elise är fortfarande lite så där osäker på tomten, ska jag vara rädd eller inte.. haha ska bli kul och se hur många år till hon fortfarande kommer tro på tomten :) 
 
I år fick barnen faktiskt lagomt med paket, jag sa ifrån lite då det är bättre att ge det de verkligen har nytta av en att det bara ligger.. Ser ingen anledning att överösa barnen med massor även om de önskar sig det..
Klart att barnen vill ha mycket, men det kostar och hälften blir oftast inte lekt med mer än kanske en gång och då är det bara onödigt.. 
 
Men det har varit mysigt, jul var vi hos svärmor och dagen efter hos min mamma.. 
 
Men nu är allt över, och på det är jag och Levi inte 100% friska.. Levi är förkyld igen och jag är lite förkyld + att det kliar i halsen och den är irriterad, lite hängig. Marie tog alla de barnen en sväng förut så jag fick lite avlastning  Henke skulle se fotboll och då får ju han inte bli störd Och Levi är så otrolig svår road just nu..Och helst duger bara jag om han ser mig.. Han är i stadiet just nu precis innan han ska lära sig krypa, han tar sig lite upp på tårna men svårt att ta sig framåt. Han vill att man ska hålla hans händer hela tiden så han får gå, men ryggen orkar ju inte riktigt de heller och med gåstolen tar han sig ju inte fram överallt heller.. 
Ne nu får det skynda på lite så man får lite avlastning.. 
 
Nu ska jag ta en varm dusch innan huliganerna kommer hem.. Hoppas eran jul varit toppen, eran kanske inte är över än ? ;) 
 
Ha det gott. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0