Levi 9 månader

Yes idag blir våran lilleman hela 9 månader. Lika länge som du var i min mage har du nu funnits utanför. 
Dessa dagar som varit har jag nästan varje dag velat stoppa dig tillbaka.
Du är inte alls rolig, och jag njuter inte alls lika mycket längre som tidigare.. 
Om det fortsätter så här så blir de att prata med BVC för jag går snart in i väggen. Jag orkar verkligen inte. 
 
MEN du är ju ändå livets glädje, jag är så tacksam att du valt oss som föräldrar. Jag älskar dig så himla mycket, och de få stunder du ler och skrattar på dagarna ger mitt hjärta en studs varje gång..
 
Du kan nu nästan ställa dig på alla fyra, jag tror inte det dröjer så länge till..
Du älskar att gå när man håller dig i händerna och fick du bestämma skulle man behöva göra så hela tiden..
Gåstolen är inte alls lika kul för du tar dig inte dit du vill med den..
Du vill inte sitta på golvet knappt längre och inte bli bärd heller knappt utan det är verkligen gå, gå, gå.. 
Nu vill jag att tiden ska gå fort så att du börjar ta dig framåt lite..
 
Nätterna är du som ett litet monster, men gulligt.. Du skriker om du inte får tutta, och du vänder dig hela tiden i sängen vilket du avskyr så får hålla på att rulla dig tillbaka.. 
 
Hade jag haft hjärta hade jag lämnar dig ifrån dig på natten för att kanske kunna avvänja dig vid bröstet, men det är som om jag hör ditt skrik även om jag inte är nära dig.. 
 
Du har även börjar skrika så ilsket att man tror du ska kvävas.. Du vet precis vad du vill och får du inte det då är det inte roligt. 
 
Du gillar inte inte att bli tröstad eller direkt kramad vilket gör mig ledsen.. Men du är otroligt social och inte alls blyg som dina andra syskon och jag tror det har lite koppling..
Men jag känner mig inte lika behövd fast jag vet att när du är ledsen vill du ändå komma i famnen men kramas nej nej.. Jag hoppas innerligt att det kommer komma. 
 
Du kan dra dig själv uppåt men om man inte hjälper dig att stödja så ramlar du. 
 
Storlek 68/74 är de klädesplagg du använder.
 
Du får skynda lite lille lillebror.. Vi ser fram emot dina framsteg men nu är du seg.. Du vill ju så gärna.. 
 
Mamma, pappa och dina älskade syskon älskar dig.. Bästa du <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0