Att börja jobba

Tjohoo jag fick jobbet :D 
 
Jag var så sjuuuukt nervös igår innan själva gruppintervjun så det går inte beskriva.
Hade jag haft lugnande hemma hade jag tagit de ;) 
Kvällen innan satt jag och läse och googlade allt möjligt då gruppintervju är lite mer annorlunda en än vanlig intervju där man sitter själv. Nu skulle vi liksom sitta i grupp..
 
Sen kunde jag knappt inte sova på hela natten med..Men taggad var jag ;) 
 
Jag har varit på 7 intervjuer i mitt liv och jag har fått alla jobb.. MEN jag har även tackat nej då jag gått på flera för att se vilken som passar bäst.. Ändå varje gång tror jag för lite på mig själv att jag inte ska få ett jobb.. 
 
Men iallafall.. Själva jobbet är på Burger King, kanske inte spå glassigt som många tror och vill få det till..
Men det struntar jag i.. Ett jobb till en till erfarenhet. Kanske skit kul :) Sorligt ändå att sådana ställen likaså transcom klassas som ställen man får om man är lågutbildad eller liknande. 
Transcom ja det finns bra ställen där och det finns dåliga. Jag trivdes inte alls, inget var faktiskt bra där mer än kollegorna.. Men jag snackar inte skit om transcom förde för det finns de som trivs och har det bra och det är ju bra för dom.. Det är ett jobb.. 
 
Iallafall klockan 09.00 skulle jag vara på arbetsförmedlingen där vi alla skulle träffas som hade gått vidare av de 128 sökande. Vi var 32 som hade blivit utvalda till en andra gång. När vi kom dit så var det olika bord med våra namn på där vi skulle sätta oss.. Jag satt med en tjej och två killar.. De var huuur goa och sköna som helst.. 
Vi fick papper vi skulle skriva i, sen skulle vi gå på två intervjuer under tiden.. Ena skulle vi bygga hus med kortlek samtidigt som man blev intervjuad. Andra skulle vi spela memory fast med oss själva och hitta alla par innan 3 minuter samt även där blev vi intervjuade.. I gruppen sen skulle vi intervjua en och sen presentera den inför alla och vi skulle även hela gruppen vi alla fyra då komma på en ny grej att marknadsföra som vi skulle presentera.. 
Jag har inte skrattat så mycket på så länge, och jag var så avslappnad och tänkte inte på något än att just vara där för stunden och ha kul.. Det går inte beskriva.. Men vi var nog de som hade det mest kul i hela rummet samt var mest avslappnade och verkligen körde våran grej... 
 
OCH det hjälpte ju.. Jag fick ju jobbet.. Trodde jag skulle få vänta tills idag eller imorgon med svar men igår kväll fick jag mail om att jag gått vidare.. Vi var 20 stycken som gick vidare.. Så av de 128 blev jag en av dom. Självförtroendet sken upp kan jag säga :) 
 
Mycket text men har ni kommit så här långt, vad kul ;) 
 
Utbildningen börjar nog redan i mitten på februari, men det öppnar i mitten/slutet på april i karlskoga.
Henke ska vara pappa ledig.
Hur jag känner inför det.. Både och.. Det är jobbigt men samtidigt så himla skönt. 
 
Levi och jag har inte alls den där kontakten som jag, Elise och Milian hade när de var bebisar.. 
Jag ser inget negativt med det, utan han är bara mer självständig och inte alls blyg eller lik de på något sätt..
Han är mammig nu men ändå går det utan problem att vara utan mig när jag väl inte är i närheten. 
Kruxet blir bara att jag måste sluta amma, iallafall kväll, tills riktiga schemat börjar. Henke måste lyckas få honom att somna själv.. Men det ska gå.. Jag vill så gärna detta.. 
 
Men men slut tjatat om det.. Jag önskar er en riktigt fin dag :) 
 


Kommentarer
Maria Malins mamma

Grattis än en gång Emelie 😘

2015-01-22 @ 11:35:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0