Levi 8 månader

 
 Nu ä Levi 8 månader, ännu en månad närmre 1 år. Roligt och jobbigt på samma gång. 
Han är en liten latknubbe denna kille :P Fast å andra sidan tror jag inte varken Elise eller Milian kröp innan de var 9-10 månader.. Men Levi gillar inte att ligga på mage mer än någon/några minuter så jag vet inte riktigt om han någonsin kommer lära sig krypa :P 
 
Han är en väldigt vad ska man kalla det, en harmonisk kille han bara njuter av att jag är hans ben typ :P 
 
Ja menar vilka bebisar vid 8 månaders ålder gillar att fortfarande ligga på rygg ??
Han kan ligga på rygg och leka med saker i handen, känna, smaka och titta länge :) 
Tränar situps gör han ju inte direkt heller. Det han tycker är jobbigt gör han ogärna..
 
Nätterna är inte så roliga längre, han sov bra länge, men sen kom seperationsfasen och han sover verkligen uselt på nätterna, så jag har inte fått en ordentlig sömn på över 1 månad.. Min rygg värker med för jag bär honom ganska mycket på dagarna samt att jag måste ligga lite tokigt för att inte störa honom eller för att han ska tutta på mig ganska mycket.. 
 
Men detta kan han nu, en del har han kunnat länge men listan fylls på :) 
 
- Sitter stadigt (sen 5,5 mån)
- När han ligger på mage så drar han sig bakåt eller runt. 
- Står stadigt med stöd
- Mycket pruttljud med munnen
- Älskar gröt
- Ljud som kommer nu är baba,mamama, ada, ähhh, men mest på morgonen.
- Vet vart lampan är
- Kan klappa händerna ibland
- Tendens till pincettgreppet börjar komma
- Smackar med munnen
- När jag säger jaa då nickar han på huvudet nej 
- Lyssnar till sitt namn
- Inte så jätte blyg än, mest för killar
- Sträcker sig efter en om han vill komma upp
- När han vill komma upp i famnen så försöker han dra sig upp själv eller upp i famnen
- Gåstolen är populär här hemma
- Såg första tanden som spruckit upp i torsdags 11/12-15  
- Sover ändå uselt
 
Vad jag kan komma på nu iallafall.. 
Han är HELT tvärtemot sina syskon.. Jag är lite sårbar.. Ibland känner jag att det är något som är fel på honom då jag är så dumt som jämför.. Men tycker ALLA barn är så himla tidiga med allt.. 
Levi kan inte dra sig helt själv upp än, han kan inte sätta sig själv eller något sådant.. 
Han pratar men inte alls så där super mycket.  Sen ser man barn i hans ålder gärna lägger huvudet i mammans famn om de blir ledsna eller rädda.. Men Levi puttar undan mig om han är ledsen och jag vill trösta.. 
Han vänder sig inte från mage till rygg när han inte vill ligga på mage utan bara skriker. Han vänder sig sällan och det är väl kanske för att han sällan ligger på rygg ? Han vände sig mycket när han var 4 månader men sen knappt inget mer nu vid senare ålder.
Men det kanske kommer, han är väl senare än andra.. Bara hoppas att det inte är något.. 
 
Han är iallafall världens gladaste, sällan han är ledsen.. Han är glad mot de flesta om de inte blir allt för på..
Min lilla älskade älskling, dagarna drar sig bara närmre och närmre 1 år.. Tyckte det var nyss jag skrev att nu är han äntligen här :) 
 
 
 
 


Kommentarer
Christine

Tycker erat tänk om julklappar / presenter låter mycket klokt. Han är nöjd för han för de han vill ha. Sen exakt lika mänga blir det ju inte. Och när de önskar så olika måste man ju fixa och trixa lite :)

2014-12-15 @ 22:43:16
URL: http://Kicki.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0