Jag har inte tiden

 
 
Jag önskar att det varje dag kunde utökas med 10 timmar till. Att dagarna var längre. Själv med tre barn oftats gör att man hinner knappt inte ens stanna upp och andas. Det är kanske därför också alla tankar jag har kommer när jag på kvällen då alla sover och jag ska sova kommer. 
Folk hinner blogga och baka men jag hinner inte ens stanna upp innan det är något. All min tid går till barnen nästintill.
 
Jag vägde och mätte mig i söndags. Då hade det gått lite mer än två veckor. Vilken flopp de blev. Jag är så besviken. Men samtidigt kanske jag inte ska vara det. Va 1.5 kg ner och 0.5 cm runt magen, varan lixom?  
Kan amningen störa så ? Nej jag måste få hit mammas gåband med så jag kan börja gå på morgonen in an frukost med. Måste börja hända lite nu. Har tappat motivationen en del men jag tränar ändå. Idag fuska jag med en våffla och sylt. Ajabaja men våfflor och pannkakor är något jag verkligen älskar. 
 
Ikväll blir det träna ben och rumpa. 
 
Sen till något annat. Imorgon ska jag på Jobb intervju. Jag är så trött på att gå hemma och allt kretsar kring hem och barn. Jag har aldrig längtat så mycket efter att börja jobba. Kruxet är bara Levi. Hur gör vi med honom. Han fyller ett i april och då förmodligen börjar jag utbildning ev. Redan i mars OM jag får jobbet. Om Henke ska vara pappaledig måste han ansöka om det snart. Jag vill inte att han ska börja dagis förrän efter sommaren helst. Han är ju så liten. :( 
Men jag har aldrig varit så trött på livet som nu och jag tror jag behöver miljöombyte innan allt går sönder känner jag. Är jag egoistisk ? Usch känner mig dum.
 
Annars flyter allt på. Levi sover och barnen gör något hemligt jag inte fick vara med på. Så lite tid fick jag till nu. Men jag önskar er iallafall en fortsatt fin eftermiddag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0