Att inte hälsa

Det finns två barns mammor i Elises klass som aldrig, jo i början med tveksamhet hälsat på en.
 
Nu går de förbi, eller om man kommer in i kapprummet så kollar de inte ens eller så ignorerar de bara en.
Jodå jag har försökt hälsa men de säger inget. Bara pinsamt att fortsätta säga hej när de inte gör de ändå.. Usch vad jag avskyr sådant.. För mig kan det väl knappast vara fel på.. Även om man avskyr visa personer behöver man inte visa det.. Vad de nu ska avsky mig för då de inte alls känner mig.. Usch Elise gillar inte klassen och jag börjar också ogilla den, vet inte varför, men tycket ändå vi föräldrar ska hålla ihop för det är vi som visar och vägleder våra barn, visar vi föräldrar agg emot varandra klart barnen gör det också sen..
Men om hon vill byta skola efter sommaren så kommer hon få göra det.. Hon ska må som bäst av det hela.
Jag själv bytte skola när jag skulle börja 3:an, gick hur bra som helst och oj vad jag älskade den nya klassen.
 
Igår blev de ingen träning, mådde inte alls bra. Ringde VC idag men alla telefontider upptagna, seriöst ? 
Men känner mig lite bättre idag iallafall så funderar på att åka och träna ikväll om barnens farmor kan ta dom eller om jag ska avvakta en dag till. 
Vågen går iallafall sakta men säkert neråt, 2,5 kg borta och 4,5 cm runt magen på 4 veckor.. Mina lår och rumpa står still i mått, men jag har alltid lättast att minska i midja.. Läste även om det, då jag är päronformad så försvinner det från armar, ben och rumpa sist.. Yepp, bara kämpa på. 
 
Annars håller jag på att tvättar, Levi sover och barnen är på skola/dagis. 
Hoppas denna dag går fort.. Vill ha helg.. Veckodagarna går så himla segt tycker jag..
Svårt att veta vad man ska göra.. Gå ut går inte med Levi, för han avskyr att sitta i vagnen om han inte ska sova, han vill bara bli bärd eller så vill han gå lite när man håller honom med händerna, men det blir så kallt för hans fötter. Inne kan jag ju heller inte göra så mycket då det är att roa honom hela tiden.. Han vägrar bli bärd inne, utan han ska bara gå och gå och gå när man håller honom, han HATAR gåstolen nu. 
Så nu kanske förstår varför jag längtar efter att börja jobba.. 
 
Uj vad mycket jag skriver hela tiden..Tur bloggen är mestadels för min egen skull ;) 
Önskar er en riktigt fin dag iallafall :) 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0