elf in the shelf

Den 1 december har vi bestämt att elf en liten tomtenisse ska flytta in till oss..
 
Vi har beställt honom ifrån Ebay. Hans namn fick Nisse. 
 
Jag hittade iden på internet och fastnade direkt..
 
Den 1:a dec anländer en liten tomtenissefigur till familjen med ett brev där det står att han kommer från nordpolen och ska spendera dagarna fram till jul med familjen. Varje natt åker han tillbaks till Tomten o rapporterar vad barnen gjort (naughty or nice). Varje morgon när barnen vaknar sitter han på ett nytt ställe i huset och barnen kan leta efter honom. Typ hänger i gardinen, sitter i bokhyllan etc. Man kan också hitta på att han lekt med barnens leksaker eller hittat på något annat bus (sitter bland tomma kolapapper tex). När man hittat honom har han ett varsitt paket till barnen som de får öppna. Om man googlar "Elf on the shelf" ser ni originalet och massa sidor vad man kan hitta på. 
Viktigt att Nisse pratar inte utan endast övervakar sen får man inte röra honom när han gör sitt jobb. 
Sedan på julafton (eller natten den 23:e i Sverige) så lämnar han familjen och tackar med en korg/säck med presenter som godis, spel etc eller någon extra kul som barnen får på morgonen när de vaknar och så har han skrivit ett litet brev till dom.
 
Jag tyckte denna grej värkar jätte rolig, barnen har ett schema som sitter på kylskåpet där de gör kryss för varje dag som fått så de ser hur lång tid det är kvar till nisse kommer för att bo hos oss.. 
Riktigt kul.. Någon som har testat detta ?? :) 
 
Har även gjort en liten grej den 26:e som de väntar spänt på och det är då vi ska berätta för dom att dom ska få ett syskon :) 
 
Kan säga att Elise påpekar min runda mage :P För min mage är större nu än när jag väntade barnen :)
 Jag skrattar bara ;)  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0