Mitt största besvär under graviditeten

Något enormt besvär jag har haft under min graviditet så är det mitt eget saliv eller smak i munnen. jag tycker det smakar pyton.. 
Jag dricker väldigt mycket vatten bara för att slippa känna smaken av mitt egna saliv..
 
Smaken går bra i kanske 30 min efter jag borstat tänderna sen börjar jag känna hur illa det smakar..
Skit jobbigt, och jag hoppas det ger sig snart..
 
Men det bästa med denna graviditet är att godissuget har försvunnit helt och hållet.. 
Visst kan jag sakna att ta fram godispåsen med mina favvisar en lördagkväll framför en film tillsammans med min älskling en del.. 
Precis innan jag blev gravid så åt vi godis varje dag, jag mådde så dåligt psykiskt av det och såg mig hela tiden som tjock och misslyckad som inte kunde låta bli ens en ända dag i veckan att inte äta godis.. 
 
Vips den 16 aug plussade jag, den 17 aug så har jag inte klarat av godis.. Jag har varit otroligt sugen på lussekatter i perioder, fick i mig en lussekatt då lillsyrran bakade men sen har jag inte haft suget längre.
Har tillomed köpt hem godis ibland IFALL jag blir sugen senare.. Haha glöm det, det är min sambo som mumsar i sig godiset. 
 
Har till och med lite smått ångest över december då jag är en person som älskar att baka och lillprinsen fyller 4 år och jag känner noll lust pga att jag inte känner sug efter sötsaker.. Helt sjukt.. 
När jag inte är sugen, varför ska jag då baka ?? Typ så.
 
Mat går hur bra som helst, älskar mat mer nu än innan MEN jag får lixom bara i mig en portion.. Kan även säga att jag fortfarande står still i vikt.. Och det är jag glad för.. Jag är varken överviktig eller underviktig men vågen och jag är ändå inte bästa vänner.
 
Har köpt ostkrokar till ikväll då jag inbillar mig att jag kommer vara sugen på det.. Vad tror ni ?? ;) 
 
Lovat barnen vaniljglass och varma hallon och det kan jag nog få i mig lite granna av :) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0