Svidande ögon.

Igår var då min första praktik dag.. Det var lugnt. Tråkigt som in i tusan.. Hur kan man vilja jobba så ? 
Ja jag visste ju innan att boende är inget för mig men nu inser jag det verkligen..
Samma rutiner om och om igen.. 
Hemtjänsten är mer för mig då det sällan ser likadant ut plus att man träffar mer olika människor. 
Sista två timmarna hade jag fruktansvärd huvudvärk, kroppen är inte van vid att iallafall stå och gå så mycket plus att jag oftast går och lägger mig mellan 19-20.00.. 
Så strax efter 22.00 somnade jag eller somnade varvade ner, hela natten gick åt att varva ner, det sved så i mina ögon att jag hade svårt att sova och det rann tårar, huvudet värkte som aldrig fött.. Fruktansvärt jobbigt.. när klockan var 03.30 så fick jag ångest över att jag knappt inte sovit så när klockan ringde 05.15 så pinades jag verkligen.. 
Och denna dagen gick huuuur långsamt som helst, idag hände inget, vart mycket sittande.. Jag kände mig svag och mina ögon svider.. Så kommer bli en tidig kväll..
Min magen är så svullen att jag skäms.. Har aldrig skämts när jag varit gravid utan varit stolt men den är så ful nu jag ser fet ut inte gravid.. 
Jaja..
 
Imorn är jag ledig ifrån jobbet iallafall, men ska däremot plugga, så barnen är en kortis på dagis imorgon då jag vill träffa dom mer. Egentligen skulle jag behöva mer tid men jag får plugga på kvällen när de sover om inte annat. 
Sen går jag morgon på torsdag, ledig fredag, lördag och söndag så det känns riktigt bra..
 
Kan iallafall säga att personalen på avdelningen är helt underbara.. Min barnvakt som jag och mina syskon hade när vi var små jobbar där och hon blev så glad av att se mig, och jag henne för hon är verkligen helt underbar.. 
Så det känns ju riktigt kul. 
 
Jaja nu väntar jag på att älsk ska komma hem så får det bli kina mat idag för orkar verkligen inte laga mat.
 
Hoppas ni mår bra.. Hare gott.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0