Bästa svärmor

Ja igår drog dagen iväg i all världens fart. 
Ändå minns jag knappt vad vi gjorde. Tvättade alla sängkläder, tänkte att det måste göras innan bebis kommer då jag alltid tvättar sängkläder parfymerat och vet att bebisar har känslig hy fick jag ta en omgång med oparfymerat.. Och som man ser alla andra skriva och säga så finns det ju inget mysigare än att lägga sig i rena lakan på kvällen :) 
 
Skjutsa barnen till brorsan en sväng medans jag och Henke åkte och hämtade flyttkartonger hos våra kommande hyresvärdar.. De är verkligen hur underbara och gulliga som helst :) 
Hem lagat mat.
 
Sen så var det en här och köpte studsmattan så hjälpte henne med det och sen kom Malin. 
Men Elise och Malin var inte allt för eniga så Malin ville åka hem, men när hennes syster väl kom då vägrade hon nästan åka hem, ja då hade de kommit på en lek precis innan såklart :P Men men så kan det vara :P 
Efter Malin åkte så slängde jag mig i duschen och sen duschade barnen. Gjorde mat och myste i soffan lite innan sängdags. 
 
Idag så var barnen lediga från dagis.. Så himla dumt.. Betalar för heltid men får bara ha dom där 4 dagar i veckan 15 timmar. Nu skulle jag behöva dom där varje dag.. Men men.. 
Iallafall så var det någon mini teater på biblioteket som en del dagisbarn skulle på så de frågade i fredags om mina barn ville komma och det ville de..Så vi åkte dit 09.45 och jag var med hela tiden tills det slutade 10.30.. 
Sen åkte vi hem och, guld värd att man hade fryst in massa köttbullar sist vi rullade hur många som helst så det var bara att koka spagetti och grönsaker så var första måltiden idag klar.
 
Efter maten rensade jag lite i skåp och vid 13.00 skjutsade jag barnen till deras farmor.. Guld värd att hon ställer upp nu när jag knappt orkar med mig själv. Hon är verkligen världens bästa och ibland vet jag inte vad vi skulle göra utan henne.
Och det ska snart börjas packa och jag får ångest bara av att tänka på det nu, för jag orkar verkligen inte, och med bebisgrejer här hemma så vill man ha det fint men det går inte för vi har flyttkartonger hela hallen. Jag som är ganska pedant av mig har svårt för att ha grejer överallt, men jag får helt enkelt stå ut nu ett par veckor.  
Jaja jag ska faktiskt försöka ta och vila lite nu innan jag ska hämta hem barnen vid 16.30. Mina ögon svider och vill gärna dra igen.. 
 
Önskar er en toppen dag :) Hare gott. 
 
 
En mysig bild i somras :P Eller regnig.. När jag var liten var vi mycket hos en familj som fortfarande är en del av mig. När det regnade ute så tog vi av oss alla kläder och sprang ut i trosor/kalsonger hur kul som helst :P 
Kan säga att det tyckte barnen med var ruskigt kul  ;D
 
 


Kommentarer
Christine

Jag staplade upp henne i vagnen idag. De vart inget bättre för det :(

Dagis betalar man för att man har en plats och inte för hur många timmar barnen går, tyvärr. Men va konstigt att du betalar om du bara får ha dem där 15h? 15h är ju gratis förskola. Kevin är gratis sålänge jag är föräldraledig.

2014-04-08 @ 09:48:18
URL: http://Kicki.webblogg.se
Christine

Tänk att det kan skilja så mycket på två kommuner med inte ens en mil emellan. Här finns ingen valfrihet. Här är det 15h som delas ut tisdag-torsdag, 8.30-13.30. Så de är frukt på fm och lunch som ingår och de är gratis nu när ja är hemma. Sen är de nollan för kevin med.. 8-11 då ingår inga måltider alls så då ska de upp tidigt för frukost och sen hem snabbt för lunch.

2014-04-08 @ 10:40:24
URL: http://Kicki.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0