En bebis titt.

Sen igår har jag känt minskad fosterrörelser igen och idag har jag knappt känt något eller sen inatt.
Jag provade dricka vatten och buffa men inget hände.. Tänkte om det var för att jag rört på mig mycket idag.
Knappt suttit still då jag städat och plockat en hel del idag.
Men ändå kunde jag inte släppa oron så jag ringde in till BB för att rådfråga för säkerhetens skull..
Fick åka in vid 17.00 och så klart var allting bra. Han rörde inte så mycket på sig men allting såg bra ut på ctgn och ultraljudet likaså. Han har helt enkelt en lugn period och kanske förbereder sig för vad som komma skall..

Fick även en viktuppskattning och nu vägde han 2900g och det är väl mycket ? :P
Så kommer han när han är beräknad kommer han väga ca 3500 g ungefär sa läkaren.
Ja vi får se.. Många som har delad mening om vikt på ultraljud.
Fråga om de kunde kolla tappen men nej det ville dom inte.. Så blev lite besviken där men jaja..

Bara vänta och se när han behagar komma. Spännande.
 
 


Kommentarer
Christine

Då blir det ju ingen stor bebis :)) stora bebisar väger väl över 4kg idag?
Med Kevin gjordes viktuppslattning här i kga och de uppskatta att han skulle väga 3600g om han kom 4/12. Han kom 5/12 och vägde 3680g.
Med Amanda viktippskattade vi 2ggr i Örebro och båda gånger sa dom att när snittet skulle göras 38+6 skulle hon väga 3600g alltså 3800g vid full tid. Och ut kom hon och vägde 3155g ;) så jag har två olika uppfattningar om de där med viktuppskattning :)

2014-04-04 @ 08:57:25
URL: http://Kicki.webblogg.se
Christine

Kan även säga att sista viktuppskattningen med henne i magen så sa de att hon vägde 3200g men som sagt 2v senare när hon kom vägde hon 3155g.

Ah det är sjukt jobbigt :/ ta upp trösta, lägga ner skrika. Ond cirkel. Och eftersom ja har Kevin blir han sjukt lidande. Han blir ju lika inne och stilla sittande som jag. Började testa bärsele igår inne bara. Först hata hon den. Sen va den okej. Dock har hon inte längd för den än så vågar mig inte på att gå ut med den. Och jag måste ju gå med Kevin till dagis, måste ju även gå till tex BVC. Så hon är ju tvungen att åka vagn. Hade Richard jobbat mindre så hade vi ju kunnat hjälpas åt (en kan va ute med Kevin eller gå till dagis osv och även att vi kunnat åka bil ist för att gå) men som denna v har han åkt hemifrån mellan 5.30-6.30 och kommit hem 19-20.

Hur gjorde du med Elise? Tog upp direkt? Stanna hemma mest? Bytte du till sittdel vid 4mån? 6mån? Jag bytte vid 4mån med Kevin men de är ju 3månader dit. 3månader med vår/sommar. Underbart väder att vara ute i :(

2014-04-04 @ 11:49:22
URL: http://Kicki.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0