Välkommen till världen älskade, efterlängtade Levi <3

De flesta som läser vet nog redan att våran lilla Levi kom i söndags 13.35 i vecka 39+0 :) 
Är fortfarande inne i min bebisbubbla.. Så kommer nog eka ganska tomt här. 
Han var 47 cm lång och vägde 3010 g :) En liten en :) 
 
I två dagar blev vi kvar på bb pga lillen hade låg temp och lågt blodsocker..
Han är ett rena mirakel som legat i magen med en knuten navelsträng i ett par veckor..
Bara tanken om vad som kunnat hända får mig att gråta.. En hård knut och ändå har navelsträngen gett honom den näring han behövt, otroligt.. 
Bara 200 g viktnedgång vid hemgång skönt :) 
 
Så vi kom hem igår.. Amningen är igång även om det gör ont nu i början.. En riktig mamma gris är han.. Nätterna har gått jätte bra än så länge, men peppar peppar :P
 
Barnen är hemma och Henke är och jobbar idag och imorgon pga utbildning, inget jätte måste men jag mår riktigt bra i kroppen och det är bara två dagar, sen från och med fredag är han hemma till 6 maj :)
 
Förlossningsberättelsen kommer komma när jag får hem journalen, bara för att inte glömma något, men kan säga att denna förlossning var inte alls i närheten så lik som med de andra och inte som man trott/hoppas på.
Men nu är han hos oss och är så himla älskad.. 
 
Känns lite som att få första barnet igen, en mer oro och ängslan i kroppen för att något ska hända honom,
Hela graviditeten var bara så annorlunda med och jag har varit ganska orolig av mig..
 
Mina barn är mitt allt och vet inte vad jag skulle göra om något hände dom. Mina guldklimpar.
 
Elise är så himla bäst, hon är så stolt att jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig hennes stolthet.. Och hjälper mer än gärna till :)
När hon fick träffa Levi i måndags så började hon gråta och sa hur stolt hon var över oss som fått världens sötaste lillebror.. Hon sa också att hon trodde inte hon skulle älska honom så mycket som hon nu gör :)
Milian, ja ni, inte mycket reaktion :P Han pussar på honom någon gång ibland, men vill inte hålla eller så. Han har höll en gång på bb i typ 2 min.. Sen hade han sagt till Henke när de åkt att han lukta äckligt men var söt iallafall :P 
Han är extremt trotsig med vilket inte är så roligt just nu när man har känslor som går upp och ner.
 
Idag hade vi första besöket här med, syster, hennes kille och lilla William som inte såg så liten ut längre :)
 
Nu ska jag nuffa på min minsta prins och sen kanske ta en liten promenad med barnen..
 
Önskar er en fin dag :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Maria

Måste få komma nån dag och hälsa på ❤

Svar: Bara ni kommer någon dag du har tid Maria :))
Ljuvligabarn

2014-04-16 @ 20:32:13
Christine

Grattis igen till sötnosen :) & han va ju inte stor som du trodde :)) hoppas allt gick bra :)

2014-04-17 @ 09:00:24
URL: http://Kicki.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0