Att få vardagen att gå ihop

Att vara mamma är mer en ett heltidsjobb, du får aldrig en paus, sämre betalt, tiden räcker aldrig till fast du har 24 timmar på dig MEN i slutändan så är det värt det alla gånger.. Men ibland är man trött, eller nej nu ljuger jag varje kväll är jag så trött att jag oftast somnar när jag lägger Levi för kvällen.. Skulle behöva sova då Levi sover uselt fortfarande, och nu också för att han är förkylld.. Jippi.. Men sista avsnittet för denna säsong av the walking dead har släppts så måste se det.. :) Annars då, helgen gick så där ruskigt fort igen.. Lördagen tog jag med mina stora älsklingar och gick på bio, tjuvarnas jul och trollkarlens dotter.. En riktigt mysig film, tycke den var jätte bra faktiskt :P Barnen med..Jag fick därifrån med sån där gosig julkänsla i kroppen.. :P Söndagen var Elsa här och lekte och eftersom det var första advent så vankades det pepparkaksbak med alla barnen.. Var även till karlskoga med syster och tittade lite.. Veckorna däremot går super segt tycker jag.. Levi är så svår att roa, hur roar man en på snart 8 månader som mest vill vara i famnen, helst stå och snurra i famnen eller vara på golvet och stå såklart inte sitta själv, stå själv kan han heller inte och magen existerar knappt, korta stunder. Men jag ger inte upp, nu snurrar han ju runt iallafall på mage :P Tar sig från sittande till mage men inge annat.. Denna tid går segt.. Många tycker det är jobbigt när de små börjar ta sig framåt, jag såg det mer som en frihet.. Elise och Milian när de kröp så var de mer lätt roade, de älskade att vara på golvet och undersöka rum för rum eller saker så länge man hade koll :) Så jag längtar, men Levi blir nog sen med det eller så hoppar han över det. Ne ni, ska slå på TWD och sen gå och lägga mig.. Önskar er det bästa..


Kommentarer
Christine

Har du testat gåstol? Hoppgunga? Kan han inte sitta själv en stund och plocka med leksaker på en filt? Faller han bara eller tar han emot sig? Lägg amningskudden bakom :) kan han sätta sig upp om han faller? Låter du honom lära sig leka själv en stund Å du sitter en bit ifrån och inte hjälper honom såfort han blir agg utan måste lära sig de han vill?

Ah de är väl typ va ja kommer på :) Amanda är 9mån imorgon och är överallt. Ställer sig överallt och går längs möbler. Jag såg det som lättare när hon satt stilla på filten och lekte med sakerna hon hade framför sig :)

2014-12-02 @ 22:55:23
URL: http://Kicki.webblogg.se
Christine

Om han lär sig att du är en bit ifrån tex i soffan och du försvinner inte så kommer han acceptera att sitta på golvet i köket när du diskar eller sitta å leka medans du hänger tvätt :) värt att testa? :)

2014-12-03 @ 19:39:36
URL: http://Kicki.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0