Barnmorskebesök

Hem kommen från barnmoskan.. 
 
Ja det är väl inte så mycket att skriva.. Jag är i vecka 29+2 dagar. Sf mått 27-28, irriterande när hon inte visste exakt :P Blodsocker 4,1, blodtryck 90/65 och bebisens hjärtljud 135 :) 
 
Tog upp med henne om rädslan för stor bebis, hon slog bort det ganska hårt, att jag inte kommer få en jätte bebis utan en normal stor.. Jag kom med följdfrågor men det var inte så intressant..
 
Jag har redan från början inte gillat den barnmorskan och jag tycker det är så synd för med de andra två så älskade jag min barnmorska, men hon jobbar tyvärr inte kvar.. 
Men ska jag bara acceptera detta då ?? 
Mitt sf mått är ju inte stort utan normalt, men tänkt om jag får en stor bebis ändå ? Kanske får ändra mitt tankesätt, jag vet inte ens varför jag tänker så här eftersom mina andra två har varit normala. 
Visst mitt sf-mått är lite större nu än med de andra, men kanske inte så konstigt heller eftersom jag varit gravid två gånger tidigare med och då töjer det ju sig lättare. 
 
Vi får se nästa gång jag ska dit om fyra veckor vad det ligger på då, kanske kan ta upp det lite försiktigt då med..
Älsk blev inte med till henne idag heller för hon hade ingen annan tid.. Lite smått irriterande iallafall..
Någon som läser som är gravid, vad har erat sf-mått legat på eller vad ligger det på nu och vilken vecka är ni i ?? 
 
Hittade denna bild på magen med Milian vecka 29+0. Undvik trosschocken ;) 
 
 


Kommentarer
Christine

Ja då gör de ju inte något för er hemma iaf & att han får köra bil 2h/dag kanske är skönt när man väger det mot kvälls & Helgs jobb :)

Va tråkigt att du inte har en bm du tycker om. Finns de inte fler? Kan du inte byta? Vi har haft jätte tur. Jag vet inte hur ja ska kunna tacka min bm tillräckligt när detta är över :) vi är nöjda med planen som finns för oss.

Självklart ska man klaga. Man har mer än rätt att klaga. Och ingen är ju tvingad att läsa de man skriver så om de stör sig kan de ju sluta läsa ;)

Storlek på magen, kan säga att ja hade mått som en tvillingmage med Kevin. Han vägde 3680g 40+1. Du kanske har moderkakan i framvägg som ja har? Jag bär ju barn långt fram, då får man större mage :)

2014-02-04 @ 19:55:35
URL: http://Kicki.webblogg.se
Christine

Inge kul alls om den andra är värre :/ du måste våga ryta ifrån lite ;) säg att du skulle uppskatta ett tul för att känna dig lugn :) ja jag försöker passa in tiderna så Richard kan följa med men nästa besök (på torsdag) kan han inte.

Nä superstor mage men inget stort barn. Ville bara berätta för dig så du vet att de inte behöver betyda att du har ett stort barn i magen. Den ja har i magen nu har de mätt till att väga 3800g vid 40+0 men hon kommer ju innan så lite mindre än så hoppas ja på ;)

Kan du inte lägga ut en jämförelse på dina magar i typ samma vecka? :) du har haft ganska lika magar varje gång va? Jag tycker inte mina är lika för fem öre :)

2014-02-04 @ 23:47:39
URL: http://Kicki.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0