Elise

Måste bara skriva nu när jag kommer ihåg en händelse som hände imorse när jag lämnade barnen på dagis..
 
Jag har fått höra mycket om hur populär Elise är bland de minsta barnen, och att hon gärna är med och tar hand och hjälper till med dom.. 
En gång när en flickas mamma kom för att hämta sin dotter så skulle hon byta blöja på henne innan de skulle gå hem, men mamman fick inte utan Elise skulle skrek hon.. 
Och Elise tackade ju inte nej till att få hjälpa till :P Haha så gooo..
 
Idag när jag lämnade dom så var det en mamma som skulle lämna sin flicka, flickan blev jätte ledsen och en fröken fick hålla i henne, hon grinade och skrek och sträckte sig efter Elise. Tillslut släppte frökten flickan när Elise var avklädd.Flickan gick fram till Elise och kramade henne hårt och Elise henne och så blev flickan tyst efter en liten stund och blev nöjd och gick sen och lekte. 
Det värmde så varmt i mitt hjärta och man ser att Elise ger många av de små barnen en trygghet..De tyr sig väldigt mycket till henne.. 
Det jag inte gillade var nästan att man såg blicken och kroppsuttrycket på fröken att hon inte riktigt gillade det. 
Hon var nära på att ta henne därifrån när hon kramade om Elise.. Jag stod och njöt av just det ögonblicket att min dotter är en underbar liten krabat som mer än gärna hjälper till när hon kan <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0