Fredag fredag fredag.

En liten paus i pluggandet. Snart klar med ena studieenheten. 
 
Inatt sov jag så dåligt, hade svårt att vända mig för det gjorde så ont i benen och mellan benen. Ryggen värkte och jag drömde mardrömmar så fort jag somnade. 
Milian har sovit otroligt bra några nätter nu, inatt vaknade han en gång bara för att han behövde gå på toan.. Sen kom han in till mig och Elise vid 07.30.. 
 
Känner mig väldigt nere just nu, och det är mycket som spelar in.. Vädret, sover dåligt, tid för mig och älsk är inte allt för mycket, bebisens ankomst snart, barnen är inne i en väldans trotts period, m.m. 
 
Förlossningen har börjat klampa in i huvudet på mig, börjar bli lite orolig faktiskt. Om snart en månad kanske han tittar ut, jag blir tre barns mamma, vi blir fem i familjen.. Vi har ju varit fyra i 4 år nu och nu ska vi bli fem.. 
Hur kommer det gå, vad kommer barnen säga/reagera när lillebror kommer..
 
Har även funderat mycket på, efter förlossningen, hemresan som förhoppningsvis kommer gå snabbt precis som med de andra.. 
Jag har sagt att jag vill ha en natt hemma själv med bebisen UTAN besök och att barnen sover borta bara för att se hur allt går.. För med Milian var det jobbigt vet jag de första två nätterna då mjölken inte rann till direkt så jag vill vara själv en natt hemma. Och det är även för barnens skull.. 
Sen när barnen kommer hem så vill jag att DE ska hålla först och inga andra, Elise och Milian är de viktigaste och det är dom som ska få uppmärksamma lillebror först och få känna, klämma, hålla så mycket de vill och får för lillebror så klart i början, ingen ska ta deras plats.. Det är väl inte fel av mig att tänka så ?? 
Min tanke var att de skulle få komma hem en stund när vi kommit hem ifrån BB, men då tror jag Elise kommer bli jätte ledsen om vi säger att hon ska sova borta en natt till så då kanske det är bäst de sover borta två nätter direkt och sen träffar bebisen. 
Nu ser jag utifrån att allt kommer gå bra att jag kommer må så bra som jag gjort tidigare.. 
Men när vi kommit hem och fått varit vi en natt, så är även tanken att Henke hämtar hem bara barnen sen får alla som vill besöka oss den tredje dagen eller därefter komma. 
 
Jag känner redan lite stress och ångest och jag vill inte att det bli värre.. Och jag vet hur känslig man kan vara efter man fött barn.. Bara Henke som inte är riktig förstådd i det hela.. Men det ska jag allt slå in i huvudet på honom, för det är jag som föder barnet och kämpar inte han även om han är delaktig. 
 
 
Nog om det, annars blir det snart hämta hem barnen, laga mat, ska prova något nytt idag, får hoppas det smakar. Så blir en lugn fredag kväll.. Kommer väl somna tidigt, för bara skit på tv ändå.. 
 
Så önskar er en fortsatt fin fredag. 
 
 


Kommentarer
Christine

Tycker du ska göra som du själv känner. Vill du inte ha besök ska inte heller folk tvinga sig på. En bebis är inte allas ägodel. Det är eran nya familjemedlem och det är ju ni som ska lära känna honom först. Vi kommer ju att vara ett par dagar på bb där endast Kevin får komma in, han kommer vara hos mormor. Jag har sagt att när jag kan ta mig ur sängen och orkar så får de närmsta komma utanför bb och hälsa ex mormor, farmor & hennes gudmor :)

2014-03-01 @ 00:12:51
URL: http://Kicki.webblogg.se
Christine

Om du berättar för honom hur du känner så borde han också acceptera det. Du vill att ni i familjen ska lära känna varandra först, inget konstigt i mina ögon. Hoppas du får honom & omgivningen att förstå. De har hela livet sen att knyta kontakt på.

2014-03-01 @ 14:21:04
URL: http://Kicki.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0