Ny vecka, nya tag

Ja denna helg var väl inte så där super kul, samtidigt som den gav oss ett par fina stunder med.. 
 
I lördags när jag vaknat berättar älsk för mig att hans jacka blivit snodd på jobbet, ev, någon som tagit fel då en nästan likadan jacka hängde kvar och hans pass låg i den som han behövde ha för att kunna skriva sitt teoriprov på måndag. Ja så dum han var som lagt det i jackan på transcom liksom, men lätt att vara efterklok. Och hur sannolikt är det att något sådant händer en fredag kväll innan han ska göra teoriprov. Så sjukt.
Så vi var väldigt ledsna och deppiga hela dagen.. 
Men för att inte deppa ihop totalt så var vi ju tvungna göra något för att tänka på annat så vi åkte iallafall in till karlskoga vid 13.00 och barnen fick åka skridskor för första gången.. Elise åkte som om hon aldrig gjort något annat, så himla duktig :) Och hon älskade att åka. 
Milian var duktig med men han tröttnade efter typ 5 min :P 
 
Sen efter åkte vi förbi Henkes jobb för att kolla om någon lämnat tillbaka hans jacka men icke.. 
Sen skjutsade vi barnen till Malin så de fick leka av sig lite mera :) Strax innan 17.00 så skulle vi åka och kolla hus.. Och jag ÄLSKADE huset :) Så första juni flyttar vi till hus, som vi ska hyra då :) Men det är så fint :) 
Fem rum och kök :) 
Igår var vi på bio med barnen, första gången för Milian, Frost, den var okej, men handlade på tok för lite om snögubben och de sjöng mest hela tiden.. Milian tyckte inte alls om filmen förutom när snögubben var med.. Så det var lite trist.. 
 
Efter åkte vi och kollade hans jobb igen men ingen jacka där, han lämnade en lapp på den jackan som var kvar så om det är en vänlig person så hör han/hon av sig. Sen kom Belinda, Fredrik och lilla William och hälsade på så vi fick snuffsa lite på honom :) 
Så dagen gick ruskigt fort..
 
Då var måndag da, ny vecka.. Fortfarande ingen som hört av sig om jackan. Så knepigt.
Vi åkte in till Örebro, Marie var med, höll tummarna för att det skulle gå om han hade med oss som kunde intyga att han var han.. Han och Marie skrev under några papper och skickade in till vägverket för godkännande, 30 min senare hade han fått godkänt. Ruskigt glada blev vi.. :)
Och så klart klarade han provet :) Så bara uppkörningen kvar nu då, men det kommer han att klara galant :) 
Så stolt är jag, kändes lite som man själv hade klarat :) 
 
 
Ska göra klart mina uppgifter i psykiatrin innan jag ska hämta hem barnen med.
 
Hoppas eran helg varit bra iallafall :) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0