Att vara mellan barn

Helgen har varit bra, den har gått så där ruskigt fort som vanligt, och jag avskyr det.
Man hinner inte med hälften av det man ska hinna fast man är två..
 
Helgen har även gått åt till tänkande.. Milian är inte alls rolig just nu, och jag har skrivit det tidigare.
Det tar extremt på mina krafter och jag vet snart inte vad jag ska göra ?
Jag tror inte det bara är trots utan att få gå från minst i familjen till att vara mitt emellan är nog inte bara..
Det har aldrig varit problem att lämna honom på dagis..
Senaste gångerna har han krånglar en del..
Imorse var han inte alls rolig.. När jag skulle gå höll han i mig massor och ville inte alls, han ville vara hemma med mig sa han.. Han började gråta massor och drog i mig så en fröken fick hjälpa mig..Han har aldrig grinat när jag lämnat honom på dagis.
Jag hade kunnat ta hem honom, men då hade han vunnit och vi behöver även få vara ifrån varandra ibland..
Sen tror jag även att barnen behöver mer tid med sin pappa.. De saknar det massor..
Jag såg Henkes nya jobb som ett jätte kliv till något positivt, men inte längre..
När han jobba på transcom sågs vi mer, det var bara det att han inte var hemma på kvällarna ibland..
Nu är han hemma strax innan 18.00 då är det mat som ska ätas sen äre varva ner innan de ska i säng vid 19.19.30 och då hinner de ju knappt inte leka något med Henke..
Jag ser att de blir påverkade av det, speciellt Milian.. I helgen har jag sagt att vi släpper allt som har med MÅSTEN att göra och bara engagerar oss så mycket det bara går i barnen.. Levi tar sin tid gällande mig men då får Henke finnas där den tiden..
Jag hoppas det snart kommer ge sig.. Tror alla känner att det är en jobbig period nu, det är mycket som hänt och ska hända, ny skola, själv på dagis utan Elise, snart flytt, tidiga mornar, ja det är massor helt enkelt, och kroppen behöver tid att ställa in sig.
 
Blev en lång text..
Var och besikta nya bilen förut och den gick igenom.. Tur de..
Levi sover och vi ska snart iväg och hämta barnen.. Denna stress hela tiden.. Hinner knappt inte hem innan man ska iväg, fattar inte vitsen varför de ska vara tvungna att gå iväg för 3 timmar, helt onödigt.. 5 timmar skulle det vara så de hinner mer också.. Så löjligt om jag får säga det själv..
 
Men men, önskar er en fortsatt fin dag i alla fall.. Hare gott.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0