Onsdag

Då var onsdagen här.. Två tidiga mornar till sen är det helg och man kanske kan få sova lite längre på morgonen, i vilket fall behöver man inte stressa.. :) 
 
 
Det går sakta men säkert framåt för Elise i förskolan.. Förra veckan hade hon inte varit ledsen en ända gång.
Men denna vecka har hon varit ledsen minst en gång när hon varit där och saknat efter mig.. Snuffan..
Men hon säger att hon tycker det är kul och hon har alltid någon att leka med.. 
Hon är helt enkelt bara riktigt mammig, man skulle kunna tro att hon har världens hormoner i kroppen för hon är som en riktigt liten tonåring, humöret går upp och ner och hon är VÄLDIGT känslig.. 
Hennes största problem och det har varit länge att hon ska förlora mig, att jag bara ska försvinna, hon är jätte rädd att det ska hända.. Älskade gumman min.. 
Det är min största rädsla med men för henne är det verkligen en rädsla som sitter så djupt att hon kan bli ledsen hej svejs bara när hon tänker på det.. Det gör så ont i mig då.. 
Men man får försöka vara lugn och prata med henne om det, för det viktiga är att finnas där och stötta henne i det hela då hela hennes uppväxt kommer bestå av undran, frågor och oro.. 
 
Annars så tar jag det lugnt medans de stora är iväg och Levi sover.. 
Planerar lite vad som ska inhandlas i julklapp till barnen.. Fryser gör jag med, men vededlning är så himla jobbigt att jag inte orkar tända igen, redan gjort det en gång så det får vara.. Så himla tacksam att vi inte bor här över vinter.. Igår frös jag så jag hackade tänder kan man säga.. Var genom frusen verkligen...
En månad kvar lite drygt sen går flyttlasset för näst sista gången är det sagt :) 
 
Önskar er en fin dag iallafall..
 
Min lilla knubbsäl <3
 
 
 
 


Kommentarer
Christine

Våra 6åringar går just nu igenom livets näst största och näst jobbigaste fas. 6års krisen. Finns massor att läsa om den om du googlar. Men ja lovar du är inte ensam. I förrgår när vi satt och mat började Kevin från ingenstans storgråta och sa att jag aldrig får flytta ifrån honom eller lämna honom.

De börjar skolan och ska ta en massa ansvar, nya kompisar, de är i denna utvecklingsfas och de börjar förstå att de ska klara av att stå på egna ben. 6års krisen kallas också lilla tonåren.

2014-09-26 @ 11:26:15
URL: http://Kicki.webblogg.se
Christine

Den börjar ju olika på olika barn. Kevin har inte fyllt 6år än och han har varit inne i denna fas ett tag nu.

2014-09-26 @ 18:07:45
URL: http://Kicki.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ljuvligabarn.blogg.se

En härlig och go mamma på 25 å med tre små kottar här hemma.. Följ min vardag :)

RSS 2.0